دسته‌بندی نشده

از سبزی خشک در چه غذا هایی استفاده می شود؟

موارد مصرف سبزی خشک
4.5/5 - (2 امتیاز)

در این مقاله قصد داریم درباره ی این صحبت کنیم که از سبزی خشک در چه غذاهایی استفاده می شود. پس با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

استفاده از سبزیجات در تمام جوامع و در میان خیلی از افراد بسیار مرسوم است. هم مصرف سبزیجات تازه بسیار زیاد است و هم مصرف سبزیجات به صورت خشک شده. برخی از افراد به صورت خانگی اقدام به خشک کردن سبزی ها نموده و در تمام طول سال میتوانند از آنها در طبخ غذاهای خود استفاده کنند. اما اکثر افراد به دلیل کمبود وقت و فضا شرایط درست کردن سبزی خشک خانگی را ندارند. بنابراین بهترین گزینه خرید سبزیجات خشک از فروشگاه ها و برند های معتبر است. تا بتوانید با خیال راحت از کیفیت و سلامتی این سبزی های خشک آنها را در تهیه ی غذاهایتان به کار ببرید.

استفاده از سبزی خشک در انواع سالاد ها و سس سالاد

احتمالا تا به الان چنین تجربه ای داشته اید که به رستوران رفته و سالادی سفارش دهید که تا چند روز عطر و طعم آن در خاطرتان بماند. این دقیقا می تواند به دلیل استفاده از ترکیب سبزیجات خشک معطر در سس آن سالاد باشد.

معمولا از سبزیجات خشکی مثل نعنا خشک، پونه خشک، ریحان خشک، شوید خشک، ترخون خشک و مرزه خشک در ترکیب انواع سس سالاد استفاده می شود. که میزان استفاده از هر کدام و نوع ترکیبی که از این سبزیجات استفاده می شود کاملا سلیقه ای و بستگی به انتخاب شما دارد. همین انتخاب هاست که دستپخت هر سرآشپزی را می تواند ویژه و خاص کند.

سبزی خشک در سس سالاد

استفاده از سبزی خشک در تهیه انواع سوپ ها

سوپ ها یکی از پیش غذاها و غذاهای محبوب است که به طور هفتگی در اکثر خانه ها و تقریبا در تمامی رستوران ها طبخ می شود. برای اینکه بتوانیم سوپ خوشمزه تری داشته باشیم مهم است که از سبزی در آن استفاده شود که هم می توان از سبزی تازه استفاده کرد و هم از سبزی خشک. البته که استفاده از سبزی خشک در تهیه انواع سوپ ها بسیار راحت تر است.

بسیتری از افراد از سبزی جعفری صرفا برای تزئین سوپ استفاده می کنند. غافل از اینکه استفاده از سبزی هایی ممثل جعفری و گشنیز در ترکیب سوپ هم عطر و طعم بینظیری به آن می بخشد و هم خواص بسیاری دارد.

اصولا سبزی سوپی خشک از ترکیب جعفری و گشنیز خشک تهیه می شود. که میزان جعفری خشک باید حدودا یک و نیم برابر گشنیز خشک باشد. اگر این اصل را رعایت کنید قطعا سوپ خوشمزه ای در انتظارتان است!

تهیه قورمه سبزی با سبزی خشک

تهیه قورمه سبزی با سبزی خشک جدیدا محبوب خیلی ها شده. خصوصا ایرانی هایی که خارج از ایران زندگی می کنند. عموما ترجیح می دهند قورمه سبزی را با استفاده از سبزی خشک درست کنند. چون تهیه ی سبزی خشک برایشان بسیار ساده تر از سبزی تازه است.

عطر، طعم و مزه قورمه سبزی ای که با سبزی خشک آماده می شود نه تنها فرق چندانی با قورمه سبزی تازه ندارد، بلکه حتی بعضی معتقدند قورمه سبزی با سبزی خشک بسیار خوش مزه تر و خوش رنگ و لعاب تر می شود. پیشنهاد می کنم شما هم دست به کار شده و برای یکبار هم که شده امتحان کنید. قطعا پشیمان نمی شوید و تازه در جدیدی از آشپزی را به روی خود باز کرده اید.

عموما ترکیب سبزی قورمه سبزی خشک شامل گشنیز خشک، تره خشک، جعفری خشک و شنبلیله خشک است. که به دلیل سلیقه ای بودن میزان مصرف شنبلیله در افراد مختلف، در هوردانه این سبزی در ترکیب سبزی قورمه سبزی خشک ما نیست و یا به مقدار بسیار کمی وجود دارد. شما می توانید شنبلیله خشک را به طور جداگانه تهیه کرده و به مقدار دلخواه به سبزی قورمه سبزی خشک خود اضافه نمایید.

مهم ترین نکته در تهیه قورمه سبزی با استفاده از سبزی خشک این است که حتما سبزی خشک را حدودا یک ساعت در آب خیس نمایید و سپس آن را تفت دهید تا حسابی سرخ شود. چون از سبزی خشک استفاده کرده اید قطعا زمان بسیار کمتری طول می کشد تا سبزی شما سرخ شود.

استفاده از سبزی خشک در پلو

سبزی پلو یکی از غذاهای محبوب ما ایرانی ها و خصوصا جنوبی ها و شمالی های کشور ماست. روز تحویل سال جدید هم که خیلی از ما در سفره ی خود سبزی پلو و ماهی را داریم. استفاده از سبزی در پخت برنج عطر و طعم اصیل و نابی به آن می بخشد. و لذت خوردن پلو را برایمان دوچندان می کند. نسبت ترکیباتی که به عنوان سبزی پلویی در این غذا استفاده می شود در شهر های مختلف کمی متفاوت است اما به طور کلی سبزی پلویی شامل شوید، تره، جعفری و گشنیز است که از میان اینها نسبت شوید کمی بیشتر از بقیه است. به مقدار بسیار کمی هم اگر شنبلیله اضافه کنید خوشمزه تر می شود. یک بوته سیر تازه هم حتما اضافه کنید. سبزی پلو بدون سیر لطف چندانی ندارد!

استفاده از سبزی خشک در سبزی پلو بسیار مرسوم است. چرا که سبزی تازه همیشه در دسترس ما نیست و امروزه با توجه به مشغله ی کاری ای که اکثر خانم ها با آن درگیر هستند، فرصت کافی برای تهیه سبزی پلویی تازه را ندارند. بنابراین بهترین گزینه استفاده از سبزی خشک در پلو می باشد.

فروش عمده سبزی پلویی خشک

استفاده از سبزی خشک در آش

همه ی ما نعنا داغی که برای تزئین روی آش و هم چنین خوشمزگی آن استفاده می شود را به وسیله نعنا خشک تهیه می کنیم. اما توجه داشته باشید که استفاده از سبزی خشک در آش هم کار شما را راحت تر می کند. هم در زمان صرفه جویی می کند. و هم در نهایت آش خوشمزه ای به شما تحویل می دهد. در واقع اگر به جای سبزی آشی تازه از سبزی آش خشک استفاده نمایید با یک تیر چند نشان زده اید.

شما می توانید برای تهیه سبزی آش خشک از طریق همین وبسایت اقدام نمایید.

فروش سبزی آش خشک

استفاده از سبزی خشک در ماست

استفاده از سبزی خشک در ماست بسیار مرسوم است. و شناخته شده ترین نوع آن مخلوط کردن نعنا خشک با ماست است. اما می توتن از انواع سبزیجات خشک معطر در ترکیب با ماست استفاده کرد. به عنوان مثال شوید خشک، پونه خشک، ریحان خشک و ترخون خشک پرمصرف ترین سبزی های خشکی هستند که در ترکیب با ماست استفاده می شوند.

ماست شوید و کدوسبز

یکی از خوشمزه ترین نوع ماست های ترکیبی. ماست کدو سبز به همراه شوید است. که عموما برای تهیه ی این ترکیب خوشمزه از کدوسبز تازه رنده شده به همراه شوید خشک استفاده می کنند. البته در صورت تمایل حتی می توانید از کدو سبز خشک هم استفاده نمایید. هوردانه علاوه بر تولید سبزیجات خشک، صیفیجات خشک هم تولید می کند. که شما می توانید کدوسبز خشک را هم از ما تهیه نمایید.

خرید شوید خشک عمده

استفاده از سبزی خشک در دوغ

استفاده از سبزی خشک در دوغ که نوشیدنی محبوب ما ایرانی هاست و به تازگی هم ثبت جهانی شده است. بسیار مرسوم و متداول می باشد. می توان از انواع سبزیجات خشک در تهیه ی دوغ استفاده کرد. اما عمده سبزیجات خشکی که برای عطر و طعم بخشیدن به دوغ استفاده می شوند شامل این موارد هستند. نعنا خشک، پونه خشک، مرزه خشک، ترخون خشک، کاکوتی خشک، ریحان خشک و پودر آویشن

سبزی خشک در دوغ
استفاده از سبزی خشک در دوغ

خرید عمده سبزیجات خشک

استفاده از سبزی خشک در انواع ترشی

ترشی در سفره ی ما ایرانی ها از جایگاه ویژه ای برخوردار است به طوریکه در اکثر وعده های غذایی ما دیده می شود. هنوز هم با وجود اینکه اکثر زندگی ها به سمت مصرف مواد غذایی آماده رفته است. و اکثر مردم مایحتاج روزانه ی خود را به صورت آماده و یا نیمه آماده از بیرون تهیه می کنند. اما هستند بانوانی که هم چنان بر سنت های پیشین خود وفادار اند و ترشی را در منزل تهیه می کنند.در واقع این استفاده از سبزی خشک در انواع ترشی است که باعث طعم غالب و خوشمزه ی اکثر ترشی ها می شود. ترشی های مختلف از ترکیبات مختلفی از سبزیجات خشک تهیه می شوند.

می توان پر مصرف ترین سبزیجات خشکی که برای تهیه ی ترشی به کار می روند را به این صورت نام برد. شوید خشک، نعنا خشک، جعفری خشک، ریحان خشک، ترخون خشک، مرزه خشک و گشنیز خشک. اینکه از کدام یک از این سبزیجات خشک در تهیه ی ترشی خود استفاده کنیم تا حد زیادی وابسته به سلیقه و انتخاب شماست. حتی می توانید به طور همزمان از ترکیبی از همه ی این سبزیجات خشک استفاده نمایید و یا حتی از یک یا دو مدل آن به تنهایی استفاده کنید.

اکثر ترشی فروشی ها و یا کارخانجات ترشی و خیار شور، سبزی ترشی خشک عمده تهیه می کنند. تا برایشان مقرون به صرفه باشد و در عین حال راحتی و سرعت عمل فراهم آورد.

شما می توانید برای تهیه سبزی ترشی خشک از طریق همین وبسایت اقدام نمایید. هم چنین می توانید هر کدام از سبزیجات خشک را به صورت تکی و جدا جدا تهیه نمایید.

فروش عمده ترخون خشک

استفاده از سبزی خشک در کتلت

کتلت یکی از غذاهای محبوب ما ایرانی هاست که به روش های مختلفی تهیه می شود. و نمی توان یک دستور یکسان و کلی برای طبخ آن گفت. ترکیب گوشت و پیاز و سیب زمینی یک ترکیب فوق العاده جذاب و خوشمزه است که با روش های مختلفی طبخ می شود. که یکی از این روش ها منجر به طبخ کتلت می شود.

دقت کرده اید که بعضی از کتلت ها به شدت خوشمزه اند و انگار مزه ی بهشت می دهند! راز خوشمزگی آن ها در چیست؟

یکی از مواردی که به خوشمزه تر شدن کتلت بسیار کمک می کند استفاده از سبزی خشک معطر است. استفاده از سبزی خشک در کتلت چنان عطر و طعم منحصر به فرد و ویژه ای به آن می دهد که خوردن این غذای لذیذ قطعا سیر نمی شوید. اگر تا به حال امتحان نکرده اید، پیشنهاد می کنم حتی برای یکبار هم که شده امتحان کنید و این نعمت خوشمزه را از دست ندهید.

اکثر افرادی که از سبزی خشک در کتلت استفاده می کنند، سبزی ترخون خشک را انتخاب میکنند. به دلیل عطر و طعم بسیار جذابی که این سبزی خشک دارد در پخت انواع غذاها طرفداران بسیاری دارد. اما به طور کلی با توجه به سلیقه و ذائقه ی خود می توانید به غیر از ترخون خشک، انواع دیگری از سبزیجات معطر خشک را در پخت کتلت استفاده نمایید تا بعد از چند بار آزمون و خطا کردن ترکیب منحصر به فرد خود را به دست آورید. سبزیجات معطر خشک دیگری که می توانید در پخت کتلت از آنها کمک بگیرید مرزه خشک، جعفری خشک، نعنا خشک و ریحان خشک می باشد.

خرید عمده مرزه خشک

استفاده از سبزی خشک در باقلا قاتق

باقلا قاتق یک غذای محبوب شمالی است که جای خود را در میان بسیاری از ایرانی ها باز کرده است و آن قدر محبوب است که حتی به صورت صنعتی و در قالب کنسرو شده نیز تولید می شود. تنها سبزی ای که در این غذا به مقدار نسبتا زیادی استفاده می شود شوید است. که برای سهولت و راحتی در کار، استفاده از سبزی خشک در باقلا قاتق پیشنهاد می شود.

می توانید به راحتی از مقداری شوید خشک برای تهیه ی این غذای لذیذ و خوشمزه استفاده کنید.

خرید شوید خشک فله

استفاده از سبزی خشک در دلمه و کوفته

به منظور راحتی و سرعت بخشیدن به فرایند پخت، امروزه استفاده از سبزی خشک در پخت دلمه و کوفته بسیار رایج شده است. استفاده از سبزی خشک در دلمه و کوفته به شما کمک می کند تا بتوانید چند مرحله در مراحل پخت غذایتان جلو بیفتید. اگر برای پذیرایی از مهمانانتان این غذاهای خوشمزه و پردردسر را انتخاب کرده اید. می توانید به راحتی به همه ی کارهای خود برسید و در عین حال در نهایت یک غذای خوشمزه انتظارتان را می کشد.

ترکیبات اصلی سبزی دلمه خشک و سبزی کوفته خشک شامل سبزیجات معطر است که کمی نسبت ترکیبی آن ها با یکدیگر متفاوت است.

برای تهیه انواع سبزیجات خشک کلیک نمایید.

فروش عمده سبزی دلمه خشک

فروش عمده سبزی کوفته خشک

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *