دسته‌بندی نشده

چرا باید از زردچوبه استفاده کنیم؟

چرا باید زردچوبه بخوریم؟
Rate this post

چرا باید زردچوبه مصرف کنیم؟

زردچوبه یکی از پرمصرف ترین و پرکاربرد ترین ادویه های جهان است. از دیرباز در طب سنتی هم توجه ویژه ای به آن شده است. جالب است بدانید زردچوبه از خانواده ی زنجبیل است و به همین خاطر است که از نظر ظاهری هم ریشه ی آن شباهت بسیار زیادی به زنجبیل دارد و تفاوت عمده ی این دو، زمانی مشخص می شود که زرد چوبه را برش می دهیم ورنگ زرد-نارنجی جذاب درونش نمایان می شود.

خواستگاه اصلی زردچوبه، هند و کشور های جنوب آسیا است.

زردچوبه به دلیل خواص فراوانی که دارد به طریقه های گوناگونی و در ترکیب با مواد مختلفی مصرف می شود. زردچوبه منظور های مختلفی برای سلامتی بدن مصرف می شود که هر کدام روش های جداگانه و مخصوص به خود را دارند. در این مقاله سعی کرده ایم هم نگاهی اجمالی به خواص زردچوبه داشته باشیم و هم روش های مختلف مصرف زردچوبه به منظور پیشگیری و درمان انواع بیماری ها را برایتان شرح دهیم.

خواص زردچوبه:

بیشتر خواص زردچوبه مربوط به وجود ماده ای به نام کورکومین در آن است. که همین ماده ی کورکومین از خانواده ی ترکیبات کورکومینوئید است و این خانواده علاوه بر کورکومین ترکیبات مفید دیگری نیز مثل دمتوکسی کورکومین و بیس دمتوکسی کورکومین هم دارند که همگی از عوامل موثر بسیار مهم در خواص سلامتی بخش زردچوبه است.

خواص کورکومین چیست؟

کورکومین دارای خواص ضد التهابی قوی می باشد. و به علت اینکه به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی شناخته می شود می توان گفت خواص ضد سرطانی دارد. کورکومین میتواند باعث از بین رفتن پلاک های مغزی شود. اگر بتواند وارد سلول های سرطانی شود با ایجاد آپوپتوز(مرگ برنامه ریزی شده سلولی) موجب مرگ سلول های سرطانی می شود.

علاوه بر این موارد کورکومین نقش تنظیم کنندگی فشار خون هم ایفا می کند. کورکومین تاثیر مثبتی بر روی بهبود ورم مفاصل از خود نشان داده است. علاوه بر آن نیز در سلامتی سیستم عصبی انسان هم موثر است.

هم چنین کورکومین می تواند به درمان افسردگی، استرس های مزمن و نوروپاتی دیابتیک نیز کمک کند.

زردچوبه چگونه به پیشگیری ازبیماری های عصبی کمک می کند؟

بررسی ها و پژوهش های انجام شده دانشمندان نشان می دهد که زردچوبه می تواند باعث رشد بخشی از مغز شود که فعالیت های ترمیمی مغز به عهده ی این قسمت است. بنابراین می توان این فرضیه را پذیرفت که زردچوبه این قابلیت را دارد که به مغز برای خودترمیمی کمک کند.

ماده ای به نام آروماتیک تورمرون در زردچوبه وجود دارد که طی تحقیقاتی که دانشمندان روی این ماده و تاثیر آن بر موش ها انجام داده اند. متوجه شده اند که ماده آروماتیک تورمرون بر روی بخش هایی از مغز موش ها که در ترمیم مغز موثر اند، تاثیر مثبت داشته. و باعث شده است این بخش ها فعالیت بیشتری داشته باشند.

بنابراین می توان امیدوار بود که با تحقیقات بیشتر و آزمایشات بیشتر بتوان از این ماه در درمان بیماری هایی مثل آلزایمر و سکته ی مغزی استفاده ی بهینه کرد.

درمان دیابت با زردچوبه، آیا امکان پذیر است؟

طی بررسی ها و تحقیقات علمی انجام شده مشخص شد که ماده موثره ی کورکومین موجود در زردچوبه می تواند باعث کاهش سطح گلوکز خون شود. همان طور که می دانید بیماری دیابت در واقع مرتبط با افزایش سطح گلوکز خون است. بنابراین اگر ترکیبی بتواند سطح گلوکز خون را کاهش دهد می تواند در بهبود بیماری دیابت موثر و کمک کننده باشد. که همانطور که گفته شد زردچوبه به علت داشتن کورکومین، این خاصیت را دارد.

هم چنین بیماری دیابت باعث افزایش استرس اکسیداتیو در بدن می شود که مکمل های کورکومین قادر اند میزان استرس اکسیداتیو را کاهش دهند و از این طریق به افزایش سلامتی بدن انسان کمک کنند.

کاهش درد های قاعدگی با مصرف زردچوبه

طبق یکی از پژوهش هایی که در ایران انجام شده، مشخص شد زردچوبه می تواند به کاهش دردهای قاعدگی کمک کند. و احتمالا این خاصیت به علت خواص ضد التهابی زردچوبه و خواص رقیق کنندگی خون است که به کاهش دردهای قاعدگی کمک موثری می کند.

علاوه بر این موارد، به طور کلی زردچوبه به عنوان یک مسکن و ضد درد طبیعی شناخته می شود. گردش خون را بهبود داده و می تواند برای التیام درد های موضعی ای مانند درد مفاصل و آرتروز کمک کننده باشد. می توانید کمی زردچوبه را با آب مخلوط کرده و به حالت خمیر دراورید و به عنوان ضماد بر روی ناحیه ی درد مورد نظر قرار داده تا به عنوان مسکن عمل کرده و دردتان را بهبود بخشد.

انواع ماسک پوستی زردچوبه:

زردچوبه علاوه بر تمامی خواصی که بر روی ارگان های داخلی بدن دارد. حتی می تواند به صورت موضعی مصرف شود و خواص بی نظیری برای پوست انسان دارد. هم خاصیت روشن کنندگی و شفاف کنندگی ماسک صورت زردچوبه بسیار معروف است. و هم خواص رطوبت رسانی این ماسک ها برای پوست.

انواع ماسک زردچوبه
ماسک های پوستی زردچوبه

در این قسمت از مقاله ی چرا باید زردچوبه مصرف کنیم، قصد داریم شما را با دستور تهیه و خواص انواع ماسک های پوستی زردچوبه آشنا کنیم.

ماسک صورت زردچوبه و سفیده تخم مرغ:

مناسب برای انواع پوست ها، خصوصا پوست های خشک.

مواد مورد نیاز

  1. زردچوبه
  2. سفیده تخم مرغ (1 عدد)
  3. گلاب نصف ق چ
  4. آبلیمو نصف ق چ
  5. روغن زیتون، روغن بادام و یا هر روغن گیاهی مناسب برای پوست
روش تهیه:

سفیده ی تخم مرغ را با چند قطره روغن حسابی مخلوط کنید. سپس گلاب، آبلیمو و زرد چوبه را اضافه و مخلوط کنید. توجه کنید زردچوبه را نه خیلی زیاد اضافه کنید که ترکیب خمیری شود و نه خیلی کم که زیادی شل شود.

این ترکیب را هم میتوانید برای صورت استفاده کنید و هم پوست مناطقی از بدن که بیشتر در معرض خشکی قرار دارند. مثل آرنج، زانو، کنار پا.

این ماست را به مدت 4 هفته وهفته ای 2-4 بار انجام دهید تا تاثیر شگفت انگیز آن را کاملا متوجه شوید.

ماسک زردچوبه و عسل برای درمان آکنه

ماسک زردچوبه و عسل برای درمان آکنه یکی از در دسترس ترین ماسک های خانگی ای است که در خانه ی هر ایرانی پیدا می شود. فقط باید حوصله به خرج داد و به طور هفتگی و مداوم این روش های مراقبت پوستی را برای سلامت پوست انجام داد. روش هایی بسیار کم هزینه و آسان، فقط نیازمند کمی وقت و حوصله!

برای تهیه ی این ماسک کافیست یک قاشق عسل را با کمی زردچوبه مخلوط کرده و اگر سفت است می توانید از کمی گلاب برای رقیق تر شدن آن استفاده کنید و روی پوست خود گذاشته و بعد از ده دقیقه با آب و صابون بشویید. اسم صابون را آوردم چون ممکن است زردچوبه کمی رنگ زردی از خود بر روی پوستتان به جا بگذارد که به راحتی با آب و صابون قبل شستشو و پاک شدن است.

ماسک زردچوبه برای شفاف شدن پوست و درمان آکنه

توجه داشته باشید که هیچ یک از ماسک های زردچوبه را نباید به مدت طولانی و مثلا شبها تا صبح روی پوست خود نگه دارید. بهترین زمانی که مناسب است تا ماسک زردچوبه را روی پوست خود نگه دارید به طور میانگین حدود ده دقیقه است. نگه داشتن بیش از حد ماسک زردچوبه روی پوستتان می تواند به جای خواص، عوارضی مثل ایجاد لکه هم داشته باشد.

علاوه بر این برخی از افراد هستند که پوستشان نسبت به تماس مستقیم با زردچوبه حساسیت دارد. بنابراین اگر احیانا حدس می زنید که از این دسته افراد هستید. بهتر است مقدار کمی از ماسک مورد نظر را ابتدا بری روی ناحیه ی کوچکی از پوست خود تست کنید و پس از اینکه از عدم حساسیت پوستی خود نسبت به زردچوبه مطمئن شدید آن را بر روی کل ناحیه مورد نظر خود بمالید.

مواد مود نیاز
  1. آرد گندم و یا برنج 2 ق غ
  2. زردچوبه 1 ق چ
  3. عسل به مقدار بسیار کم در حد چند قطره
  4. شیر و یا ماست 3 ق غ
روش تهیه و مصرف

آرد گندم و یا برنج (این که کدام را انتخاب کنید به سلیقه ی خودتان بستگی دارد) را با زردچوبه، عسل و شیر یا ماست(اگر به منظور برطرف شدن آکنه از این ماسک اتفاده می کنید، ماست گزینه ی مناسب تری است) را با یکدیگر ترکیب کنید تا خمیر یکدستی به دست بیاید.

قبلا از استفاده از ماست پوست خود را به خوبی بشویید تا آلودگی ها به طور کامل از روی پوستتان پاک شود. سپس به آرامی لایه ی نازکی از ماسک را بر روی پوست خود قرار دهید.

حدود 10 الی 15 دقیقه صبر کنید تا ماسک زردچوبه روی پوستتان خشک شود. سپس به خوبی با آب شستشو دهید.

در نهایت پس از شستشو و خشک کردن صورتتان از کمی کرم نرم کننده استفاده کنید و بر روی منطقه از پوستتان که از ماسک استفاده کرده اید بمالید.

صابون زردچوبه چیست و چه خواصی دارد؟

صابون زردچوبه یکی از در دسترس ترین و ارزان ترین ترکیبات مناسب برای مراقبت های پوستی است. که می توانید به راحتی آن را از عطاری ها، فروشگاه های اینترنتی و حتی هایپر مارکت ها خریداری و استفاده نمایید. نسبت به بقیه محصولات مراقبت پوستی نیز از قیمت مناسبی برخوردار است.

صابون زردچوبه به دلیل خواص آنتی اکسیدانی ای که دارد می تواد به شفافیت پوست و درمان آکنه کمک کند. به علاوه به دلیل خاصیت ضدعفونی کنندگی ای که دارد از رشد بیش از حد باکتری ها بر روی پوست جلوگیری کرده و باعث می شود بار میکروبی پوستتان کنترل شده و کمتر دچار آکنه ی پوستی شوید. چون همانطور که می دانید یکی از دلایل اصلی ایجاد آکنه باکتری های موجود بر سطح پوست است.

هم چنین چربی اضافی پوست را نیز کنترل کرده و چون ph  مناسبی دارد و زیادی حالت قلیایی نداشته از خشکی بیش از اندازه ی پوست نیز جلوگیری می کند. صابون زردچوبه به علت خواص ضد التهابی ای که دارد برای پوست هایی که به علت خشکی دچار التهاب، ورم، خارش و ترک پوستی شده اند بسیار مناسب است و می تواند به کنترل میزان رطوبت پوست های خشک کمک بسیار بزرگی کند.

درمان پسوریازیس با زردچوبه

برای درمان پسوریازیس با زردچوبه هم می توان آن را به صورت خوراکی مصرف کرد تا از خواصش بهره مند شد. و هم می توان به صورت موضعی از ماسک های پوستی زردچوبه که در بالای همین صفحه تعدادی از کاربردی ترین ماسک های زردچوبه را برایتان معرفی کرده ایم، استفاده کنید. یک کار راحت تر هم استفاده از صابون های زردچوبه ی آماده است که می توانید از مارکت های مختلف تهیه کرده و به جای استفاده از صابون های معمولی، برای شستشوی پوست خود از صابون زردچوبه استفاده کنید تا بتوانید از خواص عالی آن برای بهبود و درمان پسوریازیس نهایت بهره را ببرید.

برای اینکه بتوانید به راحتی مقدار بیشتری از حد نرمال روزانه افراد عادی، زرد چوبه مصرف کنید. می توانید به صورت آماده یا قرص زردچوبه را تهیه کرده و با آب میل نمایید و یا برای اطمینان خاطر بیشتر قلم زردچوبه و یا پودر زردچوبه ی با کیفیت تهیه کرده. هم چنین کپسول های ژلاتینی شفاف خوراکی آماده از عطاری ها تهیه کرده و به صورت خانگی کپسول زردچوبه درست کنید و با خیال راحتی روزی دو تا سه عدد از آن را میل کنید. اگر قلم زردچوبه هم تهیه کردید باید ابتدا آن را با دستگاه آسیاب خانگی بسابید و پودر کنید و بعد مورد استفاده قرار دهید.

هم چنین برای استعمال موضعی زردچوبه بر روی پوست خود. چند قاشق پودر زردچوبه را با آب جوش مخلوط کرده و بر روی حرارت اجاق گاز قرار داده و صبر کنید تا بجوشد و حالت خمیری به خود بگیرد. هم چنین می توانید قبل از حرارت دادن مقدار بسیار کمی آرد هم به آن اضافه کرده تا به ایجاد حالت خمیری و چسبندگی آن کمک کند. سپس خمیر به دست آمده را می توانید برای مصرف چند روز خود داخل یخچال نگهداری کرده و به طور روزانه از آن بر روی پوست خود بمالید.

شرکت هوردانه یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکت های فعال در حوزه ی انواع ادویه جات می باشد. شما میتوانید برای تهیه ی پودر زردچوبه و یا قلم زردچوبه ی ممتاز مورد نیاز خود، و یا هر ادویه ی دیگری که مصرف دارید، از طریق همین وبسایت و از بخش ادویه جات تمامی ادویه های مورد نیاز خود را به مقدار دلخواه خریداری کرده و در اسرع وقت درب منزل  تحویل بگیرید.

برای خریدعمده ادویه جات کلیک نمایید.

برای خرید عمده پودر زردچوبه کلیک نمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *