دسته‌بندی نشده

انواع دمنوش لاغری خانگی + طرز تهیه

انواع دمنوش لاغری خانگی
5/5 - (1 امتیاز)

 در این مطلب قصد داریم تعدادی از دمنوش های لاغری که درست کردن آن در منزل راحت است و مواد اولیه ی آن نیز برایتان قابل تهیه است را معرفی کنیم. و طرز تهیه ی هر کدام از این دمنوش های لاغری را برایتان شرح دهیم تا درست کرده و از خواص بی نظیر آن ها نهایت بهره را ببرید.

فقط توجه داشته باشید که زیاده روی در مصرف هرچیزی می تواند آسیب زا باشد. حتی اگر آن ماده بسیار پرخاصیت باشد هم باز می تواند در صورت زیاده روی در مصرف عوارض جانبی به همراه داشته باشد. پس سعی کنید در مصرف این دمنوش های لاغری که برایتان معرفی میکنیم نیز زیاده روی نکنید. چرا که این دمنوش های لاغری تاثیر بلند مدت دارد و مثلا شما نمی توانید با تصور اینکه هر چه بیشتر در طول روز از این دمنوش ها بخورید لاغرتر می شوید سلامتی خود را به فنا دهید.

توجه کنید که به تنهایی نباید از این دمنوش های لاغری انتظار معجزه داشت. و شما زمانی بهترین نتیجه را می گیرید که در کنار رژیم غذایی اصولی و ورزش، برای سرعت بخشیدن به روند لاغری خود، از این دمنوش ها استفاده کنید.

دمنوش چای سبز و زنجبیل برای لاغری

چای سبز در واقع از گونه ای گیاه چای به دست می آید که بر خلاف چای سیاه فرآیند تخمیر و اکسید شدن را طی نکرده است. چای سبز حاوی سه ترکیب مهم و اساسی برای کاهش وزن است. کافئین، کاتچین و تیانین. که هر کدام از این ها از طریقی به فرآیند لاغری کمک می کنند.

طرز تهیه دمنوش چای سبز و زنجبیل

یک تکه کوچک زنجبیل تازه پوست کنده و یا یک قاشق چ پودر زنجبیل

یک قاشق مرباخوری چای سبز

مقداری آب جوش

توجه کنید که نحوه ی دم کردن چای سبز بسیار مهم است. چون اگر غیر اصولی این کار را انجام دهید هم بسیاری از خواص چای سبز را از بین می برید و هم باعث ایجاد طعم تلخی در آن می شود.

بهترین روش این است که ابتدا زنجبیل را به مدت 5 دقیقه مانند چای معمولی دم کنید. سپس قوری را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید کمی از حرارت بیفتد(حدود پنج دقیقه زمان کفایت می کند.). بهترین دما برای دم کردن چای سبز حدود 80 درجه سانتیگراد است. سپس چای سبز را درون قوری ریخته و بعد از حدودا 5-8 دقیقه می توانید دمنوش خود را نوش جان کنید.

برخی از افراد به این ترکیب عسل هم اضافه می کنند. که دلبخواه است. و اگر به نیت لاغری این دمنوش را مصرف می کنید توصیه می کنم ترجیحا بدون عسل و یا شیرینی دیگری آن را میل کنید.

دمنوش دارچین برای لاغری

گیاه دارچین بومی کشور های هند و سریلانکا است. و همه ی دارچین هایی که در کشور ما به مصرف می رسند وارداتی هستند. داچین در واقع پوست درخت دارچین است که ارتفاع آن حدودا به ده متر می رسد.

دمنوش دارچین خواص بسیار زیادی دارد که یکی از مهم ترین خواص دمنوش دارچین برای لاغری و افزایش متابولیسم بدن می باشد. به علاوه به دلیل طبع گرمی که دارچین دارد برای اصلاح مزاج افراد سردمزاج نیز بسیار پرکاربرد است.

دمنوش دارچین را می توان هم با پودر دارچین تهیه کرد و هم با چوب دارچین. اما به دلیل این که استفاده از پودر دارچین باعث کدر شدن دمنوش می شود و صاف کردن آن هم کار راحتی نیست. پس بهتر است از چوب دارچین استفاده کنید. به علاوه اینکه وقتی از چوب دارچین استفاده می کنید از اصالت و کیفیت  آن مطمئن هستید، در صورتیکه پودر دارچین اگر از جای مناسب و مطمئنی تهیه نشده باشد ممکن است ناخالصی داشته باشد.

طرز تهیه دمنوش دارچین

مقداری چوب دارچین را با آب سرد شسته و کمی خرد کنید. سپس با کمی آب جوش، همانند دم کردن چای، داخل قوری دم کنید. بعد از حدود ده دقیقه می توانید آن را میل کنید.

دمنوش لاغری کاروی (زیره)

دمنوش کاروی چیست؟ این سوالی است که ممکن است برای خیل از شما پیش آمده باشد. دمنوش لاغری کاروی درواقع همان زیره ی سبز خودمان است که به علت قدرت چربی سوزی و افزایش متابولیسمی که برای بدن ایجاد می کند، به دمنوش لاغری معروف شده است. دمنوش کاروی یا همان دمنوش زیره ی سبز طبع گرم و خشک دارد.

شما میتوانید روزانه یک یا دوبار بعد از وعده ی غذایی خود آن را میل کنید. که هم به هضم بهتر غذای شما کمک می کند و هم سوخت و ساز بدنتان را بالا می برد و از این طریق به لاغری شما کمک می کند. البته ناگفته نمایند که زیره ی سبز خواص بسیار زیادی دارد که در این جا چون بحث لاغری مطرح بود فقط به خاصیت لاغری آن بسنده کرده ایم.

طرز تهیه دمنوش لاغری کاروی ( زیره سبز)

یک قاشق مرباخوری سرپر دان زیره سبز مانند چای، با آب جوش داخل قوری دم کنید. و اجازه دهید حدودا 10 تا 15 دقیقه دم بکشد. سپس آن را میل کنید. خوشبختانه دمنوش کاروی طعم بد و تلخی ندارد و بدون مصرف نبات یا شکر می توان به راحتی آن را میل کرد. و همین امر باعث می شود تمایل بیشتری برای مصرف آن به منظور لاغری داشته باشید.

فروش زیره سبز هوردانه

 دمنوش چای ترش برای لاغری

دمنوش چای ترش از آن دسته از نوشیدنی هایی است که همه چیز را با هم دارد. هم خوشمزه و خوش طعم و رنگ است. هم بسیاار پرخاصیت است. یعنی از آن دسته از خوراکی های پرخاصیتی است که بسیار جذاب و خوشمزه است و میتوان با خیال راحت آن را مصرف کرد.

چای ترش سرشار از انواع آنتی اکسیدان هاست که برای بدن به شدت مفید اند. با افزایش سوخت و ساز می تواند موجب لاغری شود. باعث افزایش حجم ادرار و افزایش میزان دفع می شود و از این طریق نیز می تواند به لاغری کمک کند. به دلیل وجود ترکیبی در چای ترش، این ماده می تواند موجب کاهش جذب کربوهیدرات در بدن شود و همانطور که می دانید یکی از عوامل اصلی اضافه وزن و چاقی مصرف زیاد کربوهیدرات است. پس چای ترش با کاهش جذب کربوهیدرات در بدن می تواند منجر به لاغری و کاهش وزن شود.

طرز تهیه دمنوش چای ترش

مقداری چای ترش را درون قوری ریخته و با آب جوش آن را دم کنید. اجازه دهید 8-10 دقیه دم بکشد و سپس نوش جان کنید.

روزانه دو مرتبه صبح و شب می توانید از دمنوش چای ترش برای لاغری استفاده نمایید. اما در مصرف آن زیاده روی نکنید و به ازای هر دوهفته مصرف مداوم 4-5 روز مصرف نکنید و مجددا مصرف آن را از سر بگیرید. چای ترش دارای طبع سرد است و پایین آورنده ی فشار خون. بنابراین مصرف بیش از حد آن به هیچ وجه توصیه نمی شود.

توجه داشته باشید که چای ترش به تنهایی نمی تواند ضامن لاغری شما باشد. شما در کنار مصرف دمنوش چای ترش برای لاغری، باید فعالیت ورزشی و رژیم غذایی مناسب نیز داشته باشید.

دمنوش آویشن برای لاغری

بسیاری از افراد استفاده از دمنوش آویشن برای لاغری را در برنامه ی غذایی روزانه ی خود قرار داده اند و به طور روتین آن را مصرف می کنند. از آنجا که غلبه ی سردی در مزاج اکثر ما ایرانی ها وجود دارد. استفاده از دمنوش آویشن به دلیل طبع گرم و خشکی که دارد می تواند بسیار به اصلاح مزاج ما کمک کند. و به دلیل اینکه عملکرد بسیاری از ارگان های بدنمان به حالت نرمال و طبیعی برمی گردد از این طریق نیز به لاغری و کاهش وزن ما کمک می کند.

از طرفی به دلیل خواص مختلفی که دارد در مجموع گزینه ی مناسبی برای انتخا به عنوان دمنوش لاغری است. البته آویشن به روش های مختلفی مصرف می شود اما یکی از بهترین روش ها همین دمنوش آویشن است.

طرز تهیه دمنوش آویشن

یک قاشق مرباخوری برگ آویشن خشک خرد شده (معادل یک قاشق غذاخوری برگ آویشن تازه خرد شده) را با مقداری آب جوش مانند چای دم کنید و اجازه دهید 8-10 دقیقه بگذرد. سپس می توانید آن را نوش جان کنید. برخی از افراد برای اینکه دمنوش آویشن طعم بهتری بگیرد مقداری عسل و یا نبات به آن اضافه می کنند. که در این جا به علت اینکه هدف شما از خوردن دمنوش آویشن لاغری است، توصیه نمی شود از شیرین کننده ی خاصی استفاده کنید.

دمنوش برگ سنا برای لاغری

پایه و اساس بسیار از دمنوش های صنعتی که تحت عنوان دمنوش لاغری به فروش می رسند برگ گیاه سنا است. برگ سنا به علت خاصیت ملین بودنی که دارد می تواند باعث کاهش یبوست و بهبود عملکرد گوارشی بدن شود. با افزایش میزان دفع از بدن و بهبود روند متابولیسمی بدن که در اثر یبوست به مشکل خورده بود، می تواند باعث لاغری شود. البته توجه داشته باشید این تاثیر تا زمانی ادامه دار است که مصرف دمنوش برگ سنا قطع نشود. در واقع تاثیرش موقتی است و نمی توان به عنوان یک راه درمانی به آن نگاه کرد. بنابراین بهتر است پس از یک دوره مصرف، همزمان به دنبال راه جایگزین اصلی یعنی تحرک کافی و رژیم غذایی سالم و اصولی باشید. تا بعد از کاهش وزن بتوانید ثبات وزنی خود را حفظ نمایید.

طرز تهیه دمنوش برگ سنا

طرز تهیه دمنوش برگ سنا بسیار ساده است. فقط کافی است مقداری از برگ خشک شده سنا را داخل قوری ریخته و مانند چای دم کنید. اجازه دهید که کاملا دم بکشد و سپس مصرف نمایید.

فقط توجه نمایید که به هیچ عنوان در مصرف این دمنوش زیاده رونی نکنید. چون به دلیل اینکه گیاهی ملین است، استفاده ی بیش از حد آن قطعا منجر به اسهال می شود.

دمنوش جنسینگ برای لاغری

گیاه جنسینگ انواع مختلفی دارد و به رنگ سفید و یا قرمز دیده می شود که رنگ این گیاه بستگی به زمان برداشت آن دارد. یعنی مثلا اگر بین 4-6 سال برداشت شود و یا اینکه بعد از 6 سال برداشت شود رنگ آن متفاوت است. یک نوع دیگر هم هست که کمتر از گذشت 4 سال برداشت می شود و به جنسینگ تازه معروف است. و عمده جنسینگی که در بازار در دسترس عموم قرار می گیرد همین جنسینگ تازه است.

جنسینگ خواص بسیار زیاد و بی نظیری برای سلامتی دارد. در واقع با مصرف آن با یک تیر چند نشان می زنید. هم به لاغری خود کمک می کنید و هم از خواص بی نظیر دیگرش هم بهره مند می شوید.

دمنوش جنسینگ می تواند منجر به افزایش متابولیم و سوخت و ساز بدن شود و از این طریق بسیار در کاهش وزن و لاغری مفید است. استفاده از دمنوش جنسینگ برای لاغری، به علت اینکه قند خون را پایین میاورد می تواند در فرآیند لاغری موثر باشد. به علاوه اینکه انرژی دردسترس بدن را افزایش می دهد و همین امر میتواند به ما کمک کند که راحت تر ورزش کنیم و فعالیت بدنی داشته باشیم، پس بنابراین وزن کم می کنیم.

دمنوش رازیانه برای لاغری

استفاده از دمنوش رازیانه برای لاغری بسیار موثر است. چون با افزایش متابولیسم و سرعت سوخت و ساز در بدن به شما کمک می کند تا کالری های دریافتی روزانه ی خود را راحت تر بسوزانید و دیگر این کالری های دریافتی روزانه تبدیل به چربی و اضافه وزن نمی شوند. از طرفی علاوه بر سوزاندن کالری های دریافتی روزانه می تواند به چربی سوزی بدن نیز کمک کند و از این طریق با کاهش میزان بافت های چربی بدن به مرور لاغر می شوید.

توجه کنید که هیچ کس تا به حال صرفا با مصرف دمنوش و بدون تحرک و رژیم غذایی سالم لاغر نشده است. و اگر هم این اتفاق افتاده باشد به شدت برای بدن آسیب زا است و تاثیرات و عوارض جبران ناپذیری دارد. بنابراین حتما سعی کنید دمنوش رازیانه برای لاغری را همراه با ورزش و رژیم غذایی اصولی مصرف کنید تا بهترین نتیجه و تاثیر را از آن مشاهده کنید.

طرز تهیه دمنوش رازیانه

هم می توانید دانه های رازینه را داخل آسیاب ریخته و کمی پودر کنید و سپس از آن استفاده کنید. و هم می توانید بدون آسیاب کردن آن ها را داخل قوری و یا لیوان دمنوش ریخته، سپس آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید حداقل 8 دقیقه دم بکشد. سپس آن را نوش جان کنید. توصیه می شود چون به نیت لاغری دمنوش رازیانه را استفاده می نمایید در کنارش از شیرین کننده ی خاصی استفاده نکنید تا کالری اضافی به بدنتان وارد نشود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *